Med värme i hjärtat efter helgen

I lördags var vi ett gäng på ca 50 scouter och ledare som spenderade dagen på Klinta lägergård utanför Bottnaryd. Vi började med att fika innan vi stack iväg på en spårning och samlade växter, lärde känna varandra, övade uppskattningsförmågan och lade pussel. Efter det väntade matlagning och ett storslaget lägerbål där de äldsta scouterna briljerade med sina lekar, sånger och sketcher. Ett gott gäng för minstingarna att ta rygg på. Natten bjöd på månsken och stjärnhimmel och morgonen på en otrolig soluppgång. Skapelsen är verkligen fantastisk! Efter frukost bar det av till kyrkan och oj vilken gudstjänst det blev! Så mycket scouter, så mycket glädje och så mycket framtidshopp. Alla scouter, ledare och scoutföräldrar är en del av vår församling på ett eller annat sätt och barnen är inte bara vår framtid utan även vår nutid. Så se dem, inkludera dem och älska dem! Kom förbi en onsdag och smittas av glädjen vettja!

Julia Ekman