Konfa 2024-2025

Konfa är ett år där du tillsammans med andra får fundera över livets stora frågor, leka, fika, åka på läger, skratta och mycket mer. En möjlighet du inte vill missa!

Konfirmation handlar om kristen tro där vi pratar om alltifrån Gud till självkänsla, identitet och meningen med livet. Med Bibeln som grund vill vi stötta dig och ge dig redskap för livet.

UPPLÄGG
Vi vill att konfa ska vara intressant och roligt på samma gång där vi både kan prata om det som är viktigt för oss, men också skämta och skratta. Vi försöker göra träffarna varierade med fika, samtal i grupp, värderingsövningar, filmklipp, lekar eller samarbetsövningar.

Första träffen är torsdagen den 5 september kl 19.00 med informationssamling för både konfirmander och föräldrar. Därefter träffas vi varje torsdag efter skolan.

LÄGER & HAJKER
Under höstlovet vecka 44 åker vi på en hajk med övernattning för att lära känna varandra bättre, och under våren 2025 åker vi på ett konfirmationsläger tillsammans med andra konfirmandgrupper. För hajken tar vi ut en mindre avgift för att täcka omkostnader, och lägeravgiften på våren bestäms av lägergården.
Kostnaden ska inte vara ett hinder, så kontakta i så fall någon av oss ledare så hittar vi en lösning.

KONFIRMATIONSAVSLUTNING
Läsningen avslutas med en konfirmationshögtid i slutet av maj 2025

FÖRKUNSKAP
Vi förutsätter inte att du tror, kallar dig kristen eller har några speciella förkunskaper, men vi vill ge dig en chans att ta reda på vem Gud är och vad kristen tro kan vara. Det enda vi egentligen förväntar oss av dig är att du vill gå konfa och att du har en positiv inställning.

ANSVARIGA LEDARE
Hanna Sköld (pastor) och David Ivansson (pastor/socionom) tillsammans med frivilliga ledare.

Hanna: 072-306 91 89 – hanna.skold@missionskyrkanhabo.se
David: 070-539 20 39

ANMÄLAN
Görs via formuläret nedan, eller via kontakt till någon av ledarna.
Anmäl dig gärna innan 16 juni, så att vi så snart som möjligt får en inblick i hur gruppen kommer att se ut i höst. Men du är också varmt välkommen med din anmälan när skolan börjar i augusti.